My name is my name is my name is...

Snart, snart ska jag ut på galej. Men först tänkte jag ta upp det här med Jesus. Vem är det egentligen, jo Guds unge. Men alla är vi Guds barn. Så Jesus kan vara du, eller jag, eller? Om alla går ihop i en stor klump och bildar en jätte människa kanske vi blir en jätte Jesus. Det är inte så många som heter Jesus nu för tiden, inte vad jag vet iaf. Men för en sådär 2010 år sedan kanske de va jätte poppis, som att heta Anna i dag. Fast Anna är ett tjej namn och Jesus va en kille så det hade inte fungerat. Fast kanske, om han hade en könsidentitets kris.

Ett annat namn man inte stöter på så ofta nu för tiden är Hitler. Om man då inte pratar om Adolf Hitler. Men tänk om det hade varit normalt. Hej jag heter Louise Hitler, jag skulle vilja sälja den här försäkringen till dig. Hur många hade nappat på det utan att få en oro av att bli ihjälgasade? Nej nu känner jag att jag gick lite för långt. Men det är bara en tanke om man skulle kolla på eniro om det finns någon som heter Hitler...jag måste kolla! Nej det fans inga vid det namnet i Sverige. Undra om det kanske faktiskt är förbjudet? Fast det fanns 191 träffar på Jesus. Hej Jesus.
Fast nu menar jag såklart inte att Hitler å Jesus är samma sak jag bara sitter å tänker medans jag trycker på små knappar som gör avtryck på en skärm här framför mig och visst är det ett sammanträffande att dom här små avtrycken går att tyda för dom som vet hur man gör. Snart, snart ska jag på galej, hej hej!
Den här bilden tycker jag passar bra till texten (eller dom små avtrycken på skärmen framför mig) för att miljöval är något som Hitler kunde lära sig lite av från Jesus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0