Söndagen

And you, you are my Valentine in the back of my mind. I dag äre alla hjärtans dag, det var det inte i går. De var lördag i går och jag va ute och roade mig. Så som dagens ungdomar gör. I dag när jag skulle åka hem från stan efter gårdagens galej fick jag uppleva en av dagens tanter. Jag och min kära syster Helen stod å väntade på bussen, bakom oss står en tant med en hund. Bussen kommer och öppnar dörren och vi går in, av någon anledning blir tanten jätte jätte arg. Hon börjar muttra om hur elaka vi var.
Vi satte oss på den nästan tomma bussen å tanten satte sig också å tittade elakt på oss i bland. Jag å Helen försökte komma på vad vi har gjort som får tanten att bli så arg å det ända vi kan komma på är att vi gick på bussen innan tanten. Men det va ju inte så att vi trängde oss, vi stod ju närmare dörren än henne så det är ju helt naturligt att vi då går på innan också, eller är det så att vi inte respekterar de äldre för att vi inte frågar om vi ska bära tant på bussen? Det var inte häller så att det var en sådan alkoholiserad tant man ser här å där, det var en vanlig grå tant. Hon fortsatte muttra över hur dumma i huvet vi var. Suck suck dagens tanter, om man inte vet hur man beter sig i samhället eller inte klarar av att åka buss utan att få ett försenat klimakterie anfall så kan man lika gärna stanna inne å så på OS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har så rätt dagens tanter tar sig allt för stora friheter ;)

2010-02-14 @ 16:14:17
Postat av: jensica

hahahaha

2010-02-15 @ 13:26:40
URL: http://jensica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0