Fjarde advent i morgon...eller ar de tredje?

Nu är det jul igen, en tomte skriker ut i vinternattens sken av iskall blå neon. Ett brustet hjärta ler, ett bittert flin av hån. Jag blundar bort ett slag och ser blott du och jag. Jag tror på sagan nu, jag tror nu vänder det. En vinst på lotteri, jag  tro de blir vi två. Så mot alla odds min vän, för att jag älskar dig. För våra drömmar, skål. Min älskling gott nytt år. 

Istallet for att citera gammla julsanger kan jag skriva att nu ar det jul igen, jujujujul igen. Inte mycket av julkannsla har borta, men jag gor sa gott jag kan. Har forsokt fa Tina att kla ut sig till tomte pa julafton men hon varkar inte sa fortjust i ideen. En sak man kan gora ar att ga in i kopcentrat, dar ar de jatte kallt pga av all ac. Dar har dom ocksa en massa "fin" juldekoration man kan bli blandad och blind utav. 

I dag har jag inte varit helt oefektiv, jag har koppt tva ljusbla kaffe muggar som jag kan ha och dricka kaffe ur. As bra. Jag har blivit jagad av en aborigin, vet inte riktigt varfor. Eller jagad och jagad, forfoljd kanske ar det ratta ordet. Jag tror att han kanske ville gifta sig med mig. Men jag sa nej. Helt klar pa den punkten. Jag menar, jag ar inte redo for ett ektenskap. 

Jag ska halla en battre uppdatering, i plomes!

  
  

 

  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får berätta om ditt jobb!

2010-12-18 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0