Mer om kort

Jaa nu måste jag skriva något om bussar igen, ok visst händer det andra saker i mitt liv men under den senaste tiden har det varit ett återkommande inslag. Joo de va så här va, jag skulle åka buss hem från jobbet i dag. Som vanligt har jag min fake biljett, hur ska jag annars göra (ja jag vet busskort, men har inget ju) Så går jag på bussen å visar min biljett, de flesta chaufförer tittar inte så noga, men inte i dag inte denna chaufför. Så jag fick helt änkelt skicka ett nytt, inte mer med det men ändå det var pinsamt. De va en massa människor på bussen iaf halv satt. Men hur kommer det sig att jag i mer än ett år kunnat åka buss utan problem (då menar jag problem som jag inte skapat själv) men under bara de senaste dagarne har blivit till ett huge problem. Jag är rädd att jag ska framkalla en ångest för bussåkning som jag sedan kommer förtränga, å någon gång i 50års åldern kommer ge utryck för massiv personlighets rubbnig. Så jag säger nej, nu får det vara slutfuskt åkt för min del. Jag ska köpa ett busskort någon dag, å tills dess får jag låta bussångesten gro i ro.

 

En annan grej som har med kort å göra är mitt legg! Jag måste faktiskt skaffa ett nytt sådant. Jag har haft det sedan jag var 15, å jag ser faktiskt inte ut som 15 hoppas jag. Men antagligen inte eftersom jag nästan inte fick köpa från systemet i torsdas. Illa!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Lösningen kanske är att skaffa körkort. Då slipper du både ditt leg och att åka buss för då kan du sno bilen från Helen (hoppas hon inte ser detta haha)

2009-09-14 @ 18:58:13
Postat av: MissIL

Joo jag vet, men tänkte mer en quik fix, men körkort ja tack

2009-09-14 @ 20:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0