JR, va, ha?

Så var helgen slut, igen. Mer regel än undantag tycker jag. Kan man göra någonting åt det då? Nej nej, det går inte.
Det här är en spårvagn i full fart. En dag kanske jag har mitt namn på en spårvagn. Eller så skaffar jag en sådan registreringsskylt med sitt namn på bilen. Tönt ja visst . Eller så skaffar jag mig en cykel, som jag döper till något. Fast jag skriver det inte på den, för det får inte plats och så ser det bara kladdigt ut. Eller så döper jag inte cykeln till ett namn utan ett ljud. Gahh! kan den heta. Undra om man får döpa barn till ljud, man kan ju döpa barn till vad som helst i dagens samhälle. Så som Timjan och Ninja osv, kreativt. Kan tjej barn hata jr? Typ Anna jr, jag kan inte minnas att jag har noterat något sådant. Är i så fall Timjan ett tjej eller kill namn? Jag tycker att de känns mer som ett kill namn, de kunde varit ett dubbel namn Tim-Jan. Basilika känns mer som ett flicknamn. Men om det är någon som heter Basilika jr är det nog en pojk. Ja så är det.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Om det blir Tim-Jan måste det ju vara en pojke men varför vill man döpa sitt barn till en krydda? Å borde det inte bli en spice girls då och inte en pojke? för spice boys låter väl inte lika bra? *-)

2009-11-16 @ 10:05:52
Postat av: Helen

Lollo har du funderat nu igen? har du tråkigt?

2009-11-16 @ 10:14:30
URL: http://mshelen.blogg.se/
Postat av: MissIL

Jag har aldrg hört något av spiceboys, men dom kanske är bra;)

2009-11-16 @ 11:33:01
Postat av: Mikaela

Jag tror inte att det finns några spiceboys!

2009-11-17 @ 14:07:15
Postat av: MissIL

jag skojade bara, höhö

2009-11-17 @ 15:17:15
URL: http://medmissiler.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag hade massor med dvärghamstrar, Mamman hette Det, Pappan hette Den, en av ungarna hette spott o resten hette "Dom där" för jag orkade inte hitta på massa namn. Sen fick den o det en kull till o dom fick heta "ännu fler". 13 st fanns det på mitt rum samtidigt efter andra kullen! men jag gav dom till välgörenhet

2009-11-17 @ 16:13:32
Postat av: MissIL

Haha ingen kontroll alls, men de e bra med dvärghamstervälgörenhet;)

2009-11-17 @ 22:03:09
URL: http://medmissiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0