Karlavagnen

När skivan tog slut satte jag på radion istället. Så jag spenderade en del av min fredags kväll med att lyssna på karlavagnen. Riktigt mysigt att sitta där och bara lyssna. Annars är kanske det inte är P4 som pumpar tyngst, men man måste variera sig lite. När jag tänker på karlavagnen tänker jag en lastbilschaffis någon stans på vägarna i norr. I mörkaste mörkret, uppmärksam på älgar och sådant. Lyssnar på karlavagnen ringer in och önskar en låt, en sån låt som man inte orkar lyssna på själv, men går den på radion så är den faktiskt ganska bra. Men älgen hör inte så mycket. Vet inte vad de brukar lyssna på. Andra älgar som brölar kanske, lite skogsläten. Billinge, den där ost älgen, han är cool han. Ost, ost, ost. De är ganska dyrt med ost. Inte för att de spelar så stor roll för mig eftersom jag inte äter så mycket ost då rå. Men för sådana ostomaner som....ja låt säga Billinge så kanske man ska tänka på att ta de lite billigare stora hushålls ostarna. Man kanske skulle prova lägga ostbågar på en  macka, inte för att kolla om de ligger kvar, utan för att kolla om de smakar som ost på en macka. Eller macka på ost, de beror helt på vilket håll man håller den åt. Men gud sitter jag här och svamlar nu igen, jag är ju trött. Jag ska ju sova så att jag kan vakna för att sedan sova igen osv, tills jag en dag dygnar och kommer på att de här med sömn....de e bra grejer det. Men gud sitter jag här och svamlar nu igen, jag är ju trött. Om jag hade varit en lastbilschaffis hade jag kört in i ett träd...men innan dess hade jag önskat låten... 3am, kleerup feat marit bergman.

En älg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0