Vaaar ar Ikea?? Daar ar Ikea!!

Hej hej, hemskt mycket hej. I dag har det vist varit as varmt, men jag har frysigt anda. Jag brukar inte vara den som fryser, jag brukar alltid halla mig varm pa ett eller annat satt. Jag kommer ihag nar jag gick i gymnasiet de va i ettan tror jag. Viktor tyckte jag var as konstig, men jag gick faktiskt till skolan i bara t-shirt i november, jag skulle demonstrera mot det kalla vadret...men vadret fattade vist inte hinten. Jag hade i allafall en halsduk.

Men vad har hant i dag da?? Joo jag a min rese polare Tina skulle hitta oss vagen till Ikea for att kopa handukar, en filt och en skrapa for att putsa fonstrerna. De gick ganska bra till en borjan, vi skulle akt med Jane men hon var sjuk i dag sa vig fick klara oss pa egen hand. Vi lokaliserade vart vi skulle aka. Tog forsta taget och akte nagra stationer for att byta till nasta tag. Sa bra och duktiga var vi att vi han lyckades byta tag och satt nu pa nasta for att ta oss till Ikea. Vi viste att de skulle ta ett tag sa vi satt a prata lite, lite hit och dit och om allt mojligt. Konstigt att taget stannar pa stationer som inte ans ar utmarkta pa kartan sa Tina helt plotsligt, hummm konstigt sa vi och ryckte pa axlarna och fortsatte utan storre bekymmer. Lalalalaaaalaaaaa, efter ett tag sager jag, ar de inte lite konstigt att vi typ ar ute pa landet helt plotsligt, varfor skulle de ligga ett Ikea har for? Hummm vi tittade pa linje kartan igen. Efter ett tag sager Tina, Ahaaa vi ar har ju sa pekar hon flera kilometer bort pa den lilla kartan, de ar ju fel linje, de var ju inte den vi gick pa. Vi gick pa den roda, nu ar den gul. Vi fet haja och gick av pa nasta station. Dar vi gick av var typ en liten by nastan.


 
Jag gick runt for att se mig omkring, om det fanns tacken pa liv, jag fann denna sprit affaren ock kannde mig med en gang trygg...



De fanns bara ett spar, ska vi leta efter det andra eller gar dom fran samma? De gick fran samma sa ingen panik, de kom ett tag fyra minuter senare som tog oss till ratt stalle dar vi bytte tag och kom fram till ratt station.

Vi at lite kottbullar...eller massa kottbullar. Femton stycken var tror jag. De har kommer jag aldrig orka, men jo ratt som det var var alla borta, puts vack. De sag precis ut som alla andra Ikeor, och som den hemma. Vi gick runt och kollade. Det var fint att se lite A A och O lite har a dar, da menar jag med prickar over.



Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, du gillar att åka vilse med tågen va :P Kände ni er hemma på IKEA? Idag ska jag äta tårta på jobbet, det är andra dagen på hela veckan dem vrål fikar här ;)

2010-10-21 @ 13:26:28
URL: http://halsalollo.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hihi såg att vara en fin by ni hamnade i:D Ser nästan ut som ute där jag bodde. Älskar tåget i Sydney (när man hittat rätt). "Next train to arrive on platform 3 goes to ....First stop... then all stations to....

Saknar er!!!!

2010-10-22 @ 10:27:31
Postat av: Eva Nilsson

Det verkar som du ärvt min totala känsla av att inte hitta någon stans.



Vi var i Frösakull i helgen och bubblade i badet,det regnade hela tiden tråkigt. Vi var i Sundsvall förra veckan pappa hade ett fördrag för 700 sundsvallsbo som ville höra hur han lyckades föra Sigma till framgång. Var hos Barbro & Lasse, Mia & Tommy och Magnus.



På hemvägen var i Stockholm där pappa hade ett litet uppdarag. Hälsade på Dan i hans lägenhet.



Ha en härlig dag



amma

2010-10-25 @ 09:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0