Vecka 13!

Ny vecka igen då, vecka nr 13! OOooo något kommer hända, något som inte är bra, något som har med otur att göra. Bamm bamm baaaa (dramatiskt stycke). Fast jag är inte så vidskeplig, jag lägger alltid nycklarna på bordet. Men just nu är mina nycklar borta, har varit sedan i somras. Jag har letat å letat, men de känns som om dom borde dyka upp någon gång. Kanske la jag dom på bordet en solig dag i augusti och sedan inte varit vid det bordet sedan dess. Men de känns inte så troligt. Jag hade en nyckelring som såg ut som en banan, inte i naturlig storlek utan 3 cm lång kanske.
Jag har så klart en annan nyckel nu, fast den är till ett annat hus. Det är liksom bara för att de känns bra att ha något som symboliserar en trygghet i att kunna låsa. Det finns ett fönster nere vid vår källare, som jag knackat in som jag brukar ta mig in och ut igenom. I början va de ganska jobbigt, men nu har jag utvecklat muskler för att åla mig in och häva mig ut.
Nej men sitter jag här och ljuger mitt i natten, så får det inte gå till. Jag har tappat bort min nyckel i somras och jag har inte hittat den än. Och jag har annan nyckel som går till rätt hus. Men jag vill ha min banan nyckel! Det känns inte lika bra utan den. Men var ska jag leta, var ska jag söka, vart har jag inte varit i mitt hus under de senaste 9 månaderna? Har jag kollat fruktskålen tro?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du får titta under Barbro-stenen, såklart! =)

2010-03-29 @ 09:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0