Månad nr 9

Herre Jesus, äre inte lilla augusti som kommer på besök, ack så tiden går. Sista sommar månaden, men frukta ej! De kommer bli en fin månad. När jag va liten och hade sommarlov så tänkte jag alltid att sommaren är inte slut för än Göteborgs kalaset har varit. Men nu finns de bara ett kultur kalas, inte samma sak inte.

Man äter små röa djur, från början är dom inte röda. Man kokar dom stackars små liven tills dom blir röda. Jag har aldrig förståt mig på kräftätandet, de är så slafsigt å folk suger ut gägga ur klor och krossar skal, inte särskilt aptitligt. Det är som att äta en skalbagge eller vad som helst. Därför brukar jag inte närvara på kräftskivor, om det inte är så att de är en rolig kräftskiva, men då brukar jag hålla mig till annat, som kyckling.
Så första augusti, den 213 dagen på året. Schweiz nationaldag. De är bara för att de deklarerade självständighet 1 augusti 1291. Sedan dess kokar de röa djur varje dag, de är därför de har en röd flagga med ett vitt kors i, de är snön. Nää nu ljuger jag, vet inte om dom äter så mycke kräftor där faktiskt, inte hafs kräftor iag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är verkligen sebastians vän. Gillar teorin om schweiz flagga ;)

2010-08-04 @ 23:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0