Klippa till på skor...fyndigt!

I dag var dagen med stort K, jag har alltså klippt mig (dock inte själv utan hos en frisör). Det var på fröllis, jag tänkte, det är lika bra att ta en frisör som jag vet vart den ligger så jag inte går till fel. Faktiskt så är det ganska skönt att klippa sig, man får äntligen bort dom slitna topparna och håret känns friskt. Skönt är det också, att ha någon som pillar i ens hår. Det var en tant som klippte mig, först tänkte jag O noo nu kommer jag få en tant frisyr, en sådan som är kort som tanter tycker är fräckt i klimakterie röd färg. Men icke det blev bara en toppning vilket passade mig utmärkt i smaken. När tanten var klar mend klipperiet frågade hon om jag ville ha håret vågit med volym eller plattat, jag tog vågit med volym. Jag ser ut som ett dränkt djur när jag plattar håret hos frisör. Det slutade med ett jätte krull, tycker tycker jag iaf.


Liten liten bild på mig med lite lite krulligt hår. Det mästa har försvunnit.


Detta utspelade sig av loppet av ca en timma, de resterande 15 har jag slarvat bort någonstans, vet inte vart dom tog vägen. Jag hade tänkt att köpa nya skor (inte dom jag skrev om innan) men det har varit svinigt kallt i dag å jag vet inte hur jag ska klara vintern. Emigrera är en ide, jag har hört att Danmark har milda vintrar nu för tiden. Det är väldigt platt där också så då slipper man gå i jobbiga backar, det är ett pluss. Men orka lyssna på Aqua, där sprack det. Jag blir nog kvar. Men iaf det jag skulle säga va att det var för kallt för att leta skor i dag, så jag ska försöka i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0