Vad gör man på en söndags morgon?

Grejen med att ha en to do lista är att man doa sakerna som man har skrivit på listen. Inte för att jag har en faktiskt fysisk lista, den finns lite abstrakt i bakhuvudet. Jag brukar inte göra sakerna som jag har på min lista. Sedan finns det en annan lite liste i bakhuvudet, not to do lista. Men på den listan brukar de faktiskt bli lite överstrykningar imällanåt. Typ, sätt inte in gemet i el-utaget. Få inte aceton i dig. Blunda inte när du springer på löparbandet. Såga inte i en vedpinne med en gasoltub som underrede. Men men, man måste ju tästa lite också.
Här nedan berättar jag lite om vad som hände när jag var å fikade i dag. I texten har jag bäddat in sex stycken låtar...kan ni hitta alla...å vilka låtar är det?


I dag var jag å fikade i stan. Jag fick en så fin tomat till mackan jag åt. Tomaten såg ut som en liten tomat man (ok jag hade fixat lite med tomaten) som jag sedan kallade tomat mannen. Han var ganska obehaglig att ha å göra med faktiskt. Han tyckte tex att jag var en kall och hård människa som inte tog hans kännslor på allvar. Att jag hade stabbat honom in the back.
Va, sa jag. Jag har väll alltid låtit dig och dina behov komma i förhand, vet du hur mycket jag har offrat för att detta ska fungera?
Tomat mannen tittade på mig med avvikade blick. Det var som om han letade efter ord. Hans blick förändrades på bråkdelen av en sekund och han sa, du får stå kvar. För jag går nu, jag är starkare än du, de har jag lärt mig nu.
Vad snackar du om lilla tomat man? Ska du bara sticka, dra mitt i våran diskution, ja de va ju jätte starkt av dig. Ska du lämmna mig skulden av hur vår relation blev? Vad ska vi säga till rödlöken. Jag känner att du lägger över väldigt mycket på mina axlar, här är jag med allt det andra, som gör en människa hel. Och jag hoppas, jag hoppas att du orkar och att ängeln i rummer, det är henne du ser.
Jag tycker du förskönar dig själv lite, säger tomat mannen. Sedan ställer sig tomat mannen sig på bordet å skriker ut på knagglig tomat engelska så att alla på fiket hör. I'm not a girl, not yet a woman. All I need is time, a moment that is mine, while I'm in between.
Vad håller du på med, alla kollar, sa jag till tomat mannen.
What, i don't understand.
Det visade sig att tomat mannen var schizofrenin och nu var en tomat kvinna som levde i usa, men härstammade från indien, så de va en liten brytning där.
Åh jobbiga tomat! Varför var jag inte bar allergisk? Eller, är jag kanske det, om jag övertalar mig själv kanske det fungerear.
You make me sick! Instead of makin' me better, you keep makin' me ill, you keep makin' me ill!
Tomat indiska kvinnan tittar på mig med stora ögon, underläppen darrade som flaggor i vinden. Och jag, jag ångrade redan de hårde orden. Tomat indiska kvinnan satte sig ner på min tallrik. Mer hann vi inte innan en diskplockare kom och tog undan min fat. Men jag hörde tomat indiska kvinnan ropa från håll. I know in the past i found it hard to say tellin' you things, but not tellin' straight .But the more I pull on your hand and say, the more you pull away.

Ofta, tänkte jag. Vilket drama så här på söndags fikat. Men lite ledsen var jag allt över händelsen. Den lämmnade mig inte oberörd. Först var jag rädd jag blev som förstenad. Tänkte jag aldrig skulle kunna leva utan dig vid min sida. Men jag tillbringat många nätter, tänkte på hur du gjorde mig fel. Jag växte sig stark, jag lärde mig att bedriva. Och att du är tillbaka från yttre rymden....

... med nu gå ut genom dörren, bara vända nu för du är inte välkommen längre. Inte var det du so försökte skada mig med farväl,du att jag skulle falla sönder, du att jag skulle lägga ner och dö.
Åh nej, inte jag. Jag kommer att överleva, länge jag vet hur man älskar vet att jag kommer att överleva. Jag har hela mitt liv att leva. Jag har all min kärlek ge och jag ska överleva. Jag kommer att överleva! Na naa nana nanananan nannna nan nana!

Sedan tog jag bussen hem.

Kommentarer
Postat av: Carl

http://www.youtube.com/watch?v=ebfLWAB8bY4

2012-09-30 @ 01:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0