Ohoj there!

Jaha nu ska jag blogga lite har pa bloggen hade jag tankt. I natt har jag sovit oroligt minsan. Forutsattningen for en god natts somn var ganska bra. Jag lag pa min sang, det var morkt, ganska svalt i rumet och jag var trott efter att ha gatt upp relativt tidigt pa morgonen anda. Men varfor da denna oroliga somn kanske man undrar. Jo allt beroende pa denna sjuka tysk. (eller nagot annat, tror hon var tysk iaf) Jag tyckte hon var as laskig. Gick omkring i langa klader och sag helt dragad ut. Det kanske hon var pga de varse tablatter. Men iallafall sa hade jag min sang sa att jag hade henne i ryggen, och hon lat jatte konstigt helatiden. I morse sa Tina att hon sakert var en haxa, sa nu gar jag runt a vantar pa att fa nagon konstig akomma som hon sakert har kastat over mig.

Nu sitter jag pa ett internet cafe och vantar pa att klockan ska bli 00:25 for da ska vi med bussen till nagot annat stalle, Varfor ska detta land vara sa himla stort. I 11 timmar ska vi aka buss. Men det ar lungt jag har kopt en banan jag tankte ata nagon gaong under tiden. Kanske jag delar upp min banan i elva lika stora bitar sa att jag kan ata en liten bit banan i timmen. Men da maste jag stalla allarm pa mobilen sa jag inte sover bort nagra timmars banan atande. Men iaf valdigt strot land, om man bara kunde ta bort lite odemark liksom.

Jag maste beratta en konstig grej som hande mig har om natten, en vecka sen i morgon for att vara exakt. Allt ar valdigt egendomligt ma jag saga. Det var mitt i natten (detta har inget att gora med en laskiga tyska? sjuka haxan) och jag var antagligen valdigt valdigt trott. Jag skulle ga pa toaletten. Detta ar vad jag kommer ihag. Jag gar av nagon anledning ut ur varat rum nar jag ska pa toa, har ingen aning om varfor jag inte bara gar pa den toaletten som faktiskt finns i rummet. Jag gar ut i bara t-shirt och trosor for jag tror inte att jag var medveten om det. Jag gar sakert omkring dar ute ett tag tills jag maste ha kommit ner till receptionen dar det ar en man. Jag fragar om det finns en toalett. Han sager antagligen ja och visar mig till en toalett och jag ar nojd inget mer med det. Men pa morgonen nar jag vaknar i min sang igen tanker jag, var jag pa toa i natt? Va jag pa toa nagon annan stans an pa rummet? Tina bekraftar detta med att tala om att jag under natten lamnat rummet. Jaha de va ju konstigt tankte jag, varfor kunde jag inte bara ga pa den som finns har liksom. Jag funderade lange och val pa detta. Men en annan konstig grej ar att jag har inte hittat den dar toaletten an, jag har letat, det ar inget jatte stort hostel vi bodde pa. Jag har letat i flera dagar utan att hitta den mystiska toalettan. Jag var sa nojd va, nar jag insag nar jag vaknade att jag hade hittat en ny toalett, men sa finns den inte. Aaaa har jag drommt? Nej for den finns det vet jag! Nagonstans...nagon stans.

I morgon iaf nar vi har hoppat av bussen ska vi vidare ombord pa en bat. En segelbar, jaa vi ska segla i tva dagar. Kolla maneter och fa lite sol pa sol dacket. Saga ohoj Tina, vad solen tar! Man maste saga ohoj fore alla andra ord, annars vet man inte att man ar pa en bat. Sedan ska vi faktiskt talta pa en o, vi vet inte riktigt nar. Men vi har bokat det. Vi var inte riktigt medvetna om att vi skulle talta, vi kom pa de efterat. I tre natter men de ska nog ga bra. Jag har ju taltat innan med Sara en natt ute pa grasmattan far nagra ar sedan. Vi hade poppat popcorn. Jag tror inte vi kommer poppa nagra denna gangen.

En liten notis har i slutet....Hollandare ar ett valdigt jobbigt folk. Nu ska jag planera hur jag ska gora med mitt banan atande pa bussen. Hej hej!



Har ar en bild pa vart vi har varit, tyvarr inga egnatagna eftersom jag inte har lagt upp an.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Å jag har saknat ditt bloggande! :)

Sjukt att du var uppe på en toalett som inte finns, du kanske satte dig i en buske? Kanske skulle du frågat i receptionen var toaletten fanns.

Kommer en uppföljning om hur du klarade dig på bara en banan i 11tm? :)

2010-11-17 @ 12:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0