Med inslag av regn

Ny vecka igen, fast det är tisdag nu. Så helt ny är den inte. Den är nästan begagnad från förra året. Men jag kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde i dag förra året. Men i går förra året kommer jag ihåg att det va söndag den 3 maj, en ganska solig dag. Jag år kycklingryta med nudlar. Varför jag kommer ihåg detta vet jag faktiskt inte.

4 maj är det alltså nu, shit vad tiden går fort. Jag fyller år om 24 dagar. Det är som att vänta på julafton, jag kan göra en egen lite julkalender fast Louise fyller år kalender ist. Fast jag har nog aldrig gillat att fylla år. Inte för att man blir gammal utan för att, jag vet inte....aldrig kommer tillbaka till de man va??? Jag sover vidare på den funderingen.
Lägg av!!! nu när jag skulle kolla vilken vecka de va för jag tänkte ha den som överskrift på mitt inlägg så såg jag att de va vecka 18!! Jaha vadå då, jooo alltid när jag va liten så skrev jag och räknade ner i min almanacka hur många veckor det var kvar till vecka 18. Under flera år skrev jag ner tex om de va v47 att det var 24v kvar till v18. Varför gjorde jag det då? Jo för då va de (eller brukar alltid vara) första veckan i maj och då skulle man vara lycklig. Det är bra att skriva upp vad man ska vara så att man inte glömmer. Men nu hade jag visst helt glömt bort det, kom på de nu när jag skulle kolla vilken vecka de var. Nu vill jag inte ha de som överskrift längre, fick ett slag av vemod i ansiktet bara.
Mina skor, en del av dom iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0