Vårdag nr 2

I dag är det mars dag numer 2! Den bjuder på blå himmel som ler sådär glatt mot en. Det är också en stor rund sol uppe i det där stora blåa som gör att små små blommor snart kommer häva sig upp ur marken och säga hej, här är jag! Plocka mig inte, jag kom just upp. Lite mer valuta vill jag ha för mitt liv än att bli plockad de första man gör. Hej, Blommkompis! Kan man hör en tussilago ropa någonstans långt bort ifrån. Fast det är klart...smörblommor kan man faktiskt plocka, jag har aldrig kinnat identifiera mig riktigt med dom.

Men förutom att det är en fin dag så har Ernst namnsdag, jag känner ingen sådan personligen men grattis. Mer spännade sakar som händer den 2 mars är att min müsli tog slut i morse, så det blev en dålig balans med för mycket fil i fårhållandet till müslin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0