Kort, vilket kort?

Jag vågar inte åka buss längre, inte för att det går för fort utan för att jag är rädd för tanten i röd jacka som va kontrolant å jorde livet lite små surt för mig i går. Vad ska jag göra nu?? Jag måste ju fortsätta åka buss, jag ska ju till jobbet i morgon. Vadå ska jag betala en riktig biljett, de e ju as dyrt! Å jag måste tänka på framtiden, kommer bli ruinerad om alla mina pengar ska gå åt till å åkan buss.

Därför har jag fått en ide! Om jag blir busschaufför så åker jag helt gratis å så får jag pengar medans jag kör. Men först måste jag bara skaffa körkort, busskort hummmm man kanske skulle skaffa ett sånt ändå. Men måste fortfarande ta körkort:/

Vad har jag lärt mig då? Jooo att vara försiktig med tanter i röda jackor.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha Lollo du är en av dom roligaste jag vet!

2009-09-13 @ 23:21:32
Postat av: Linnea

Fast jag tycker nog att du ska investera i ett månadskort, typ 560 kronor i månaden istället för 1200 varje gång du åker fast.

Så slipper du tänka på att ändra det där dumma smset varje gång ;)

2009-09-13 @ 23:46:42
URL: http://nea88.blogg.se/
Postat av: MissIL

Jao de ligger något i de du säger...

2009-09-14 @ 09:36:39
Postat av: Emilia

Jag kommer också akta mig för tanter i röda jackor i fortsättningen=)

2009-09-14 @ 10:25:16
Postat av: Louise

Haha najs shit ja sånna med röd jacka alltså, ska komma ihåg det ;)

2009-09-14 @ 21:38:38
URL: http://louiseevelinabertilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0